ه سان نگاشته های پیشین همچنان در وادی زنجیره کرماتیک ها به بررسی چهارمین نت از دایره بمل ها خواهیم پرداخت که نت ( ر بمل ) است. در این بررسی با خوانش نت ( ربمل ) از نتهای پیشین و پسین آن بهره گرفته و ( ر ) و ( دو ) بکار را در ذهن بازنگری می کنیم . ابتدای به دلیل حرکت پایین رونده کرماتیک از زیرترین این سه نت که ( ر بکار ) است بهره گرفته و با روشهای خوانش نت (ر ) که نیکوترین آن همانا « جاذبه دو ماژور » است ( ر-- دو ) به درستی در ذهن می خوانیم و سپس با حس کروماتیک پایین رونده ؛ نیم پرده به سمت پایین و بم حرکت نموده ؛ نت ( ر بمل ) را می خوانیم . سپس نیم پرده پایانی ره به جای حرکت نیم پرده ای ، با استفاده از تمام دانش مقدماتی و پیشرفته خود در علم سلفژ به شکل یک نت ( دو بکار کاملا دیاپازوینک ) می خوانیم . حتی پیشنهاد می شود بخش اول و دوم تمرین یعنی ( ر - ربمل ) خوانده شده و سپس با درنگی ( مکث حدود ١ دقیقه ای ) نت ( دو بکار ) خوانده شود تا توان بازنگری آنچه آموخته ایم فراهم آید . سپس این تمرین را بخوانید : ۴/۴ : می (سیاه ) / ر ( سیاه ) / ر بمل( سفید) // دو (گرد) ۴/٢ : ر (چنگ) / دو ( چنگ ) / ر( چنگ ) / ربمل ( چنگ) ۴/٣ : فا (سیاه ) / می ( سیاه ) / (می بمل سیاه) // ر ( بکار سیاه) / ر بمل ( سیاه ) / دو (سیاه ) لازم به یادآوری نیست که واپسین تمرین به جهت نوعی بازآموزی نت ( می بمل ) از نگاشته پیشین و پیوند آن با نت آموخته شده در این نگاشته ؛ ( نت ر بمل ؛ می باشد . در دیگر نگاشته به بررسی پنجمین نت از دایره بمل ها خواهیم پرداخت . روحتان سرشار از دانایی و توانایی .
نظرات شما عزیزان: